فوت ۱۲ زائرا ایرانی از آغاز عملیات حج تا پایان ایام تشریق

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان عملیات بهداشتی درمانی ایام تشریق گفت: از آغازعملیات حج تا پایان ایام تشریق  ۱۲ نفر فوت کردند که ۵ نفر آنان تا قبل از شروع این ایام بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از فوت 12 زائر ایرانی تا پایان عملیات ایام تشریق خبر داد.
 
به گزارش تسنیم،  سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان عملیات بهداشتی درمانی ایام تشریق گفت: از آغازعملیات حج تا پایان ایام تشریق  12 نفر فوت کردند که 5 نفر آنان تا قبل از شروع این ایام بوده است.
 
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق مکاتب نه گانه درعرفات و منا فعال بودند، افزود: مجموع خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر دراین ایام درعرفات؛ منا و مشعرالحرام بالغ بر32 هزار ویزیت بوده است و  176 نفر هم در بیمارستان های صحرایی عرفات و منا و درمانگاهها برای مداوا بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در این مدت در مکاتب نه گانه در عرفات و منا پزشکان در شیفت های شبانه روزی مشغول ارائه خدمات بودند  و مجموع ویزیت های انجام شده در مجموعه های مکاتب مذکور 28 هزار مورد بوده است.
 
وی به همکاری مناسب بین مرکز پزشکی حج و زیارت و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات درایام تشریق اشاره کرد و ضمن تقدیر از سازمان حج و بعثه گفت: علی رغم اینکه تعداد مراجعات زائران ایرانی نسبت به سال گذشته به مراکز ما بیشتر بود ولی خدمات کاملا روان انجام شد.
 
وی افزود: در ایام تشریق، کاروان وقوف اضطرای شامل 37 بیمار بود که خوشبخانه به وقوف عرفات و منا رفتند و برگشتند و برای ادامه مداوا در بیمارستان بستری شدند.
 
وی افزود: داروها و تجهیزات مورد نیاز نیز در ایام تشریق به مقدار کافی وجود داشت و کمبودی احساس نشد.
 
مرعشی تصریح کرد: عملیات جمعیت هلال احمر در مراسم حج ادامه دارد و آن دسته از حجاجی که سلامت آن‌ها با مشکل مواجه شده است، تحت مراقبت های درمانی به کشور باز خواهند گشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان